7. februar 2025

Marie Klåpbakken m. band

Marie Klåpbakken debuterte med det hjertevarmende albumet «Framtida» i 2012, og har siden da hatt en imponerende karriere og sjarmert publikum med sin klokkeklare stemme, sitt særegent felespill og naturlige scenesjarm.

Med over fire millioner avspillinger på Spotify, og en portefølje av samarbeid med store navn som Vinni, Admiral P og Gaute Ormåsen er hun en artist som stadig utfordrer og begeistrer lytterne.

Nå har Marie knyttet til seg en unik gjeng med fantastiske musikere som tilfører en råskap og musikalsk driv med et imponerende og solid samspill, og sammen har de en energi som eksploderer på scenen.

Tre av musikerne har hun hentet fra nordens beste folkemusikkband SVER med Olav Luksengård Mjelva i spissen. I tillegg har hun med seg Marte Eberson på keys og Kristina Moen Rousing på bass.

Den første singel «Våren» fikk terningkast 4, og anmeldere skriver bl. a. «med fela som vårskudd skrur hun deg inn mot folkemusikkens side av popen med en melodi som er luftig, leken og et SVER som gir friksjon når det blir for lett».

De neste singlene var «Mazda 1985» og «E39», som begge ble listet på NRK P1 og ble fort en publikumsfavoritt.

Foto: Jostein Vedvik

Billetter