30. oktober 2024

Utstillingsåpning – streken av Hamar

I året der Hamar fyller 175 år, er det en glede å invitere til en utstilling som viser Hamars nære historie - sett gjennom avistegner Oddmund Mikkelsens strek.

Utstillingen åpnes med et lite kultur-arrangement:

Kultursjef Morten Midtlien ønsker velkommen.
Dialogsamtale mellom Oddmund Mikkelsen og tidligere ordfører Einar Busterud.
Kulturinnslag ved Hamar kulturskole og Tor Karset.

Visste du at blant de mange profilene Oddmund Mikkelsen har tegnet, er Einar Busterud den hyppigste gjengangeren?
Mikkelsen har selv kommentert at Busterud har vært en av de enkleste å portrettere – både på grunn av hans distinkte ansiktstrekk, men selvsagt også gjennom hans synlighet i mediebildet gjennom årene som ordfører i Hamar.

Avistegninger handler ikke bare om å underholde, men også om å fortelle historier som fanger samfunnets puls og utvikling.
Les mer om jubileums-utstillingen her: https://www.hamar.no/artikler/streken-av-hamar

Etter åpningen vil utstillingen være oppe fram til 4. januar.

Utstillingen følger bibliotekets åpningstider.

Onsdag 30. oktober 2024
Kl. 19:00–20:00

Galleri

Hamar bibliotek

Arrangementet er gratis, men du trenger å hente ut en billett!